۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۴۴۴
استاندار خوزستان مطرح کرد؛

بی اعتنایی جوانان به توصیه‌های مراقبتی| نگرانی از کاهش سن مبتلایان به کرونا

بی اعتنایی جوانان به توصیه‌های مراقبتی| نگرانی از کاهش سن مبتلایان به کرونا
استاندار خوزستان با اشاره به نادیده گرفته شدن توصیه‌های بهداشتی از سوی جوانان، گفت: افزایش میزان مبتلایان و کاهش سن مبتلایان جای نگرانی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه گذشته در ششمین گفت و گوی تلویزیونی با مردم خوزستان با اشاره به نادیده گرفته شدن توصیه‌های بهداشتی از سوی جوانان اظهار داشت: افزایش میزان مبتلایان و کاهش سن مبتلایان نگرانی دارد، هر چند که موارد مرگ و میر کنترل شده، اما در میان افراد زیر ۶۰ سال افزایش یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعداد جوانان فوتی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در اهواز، آبادان و دزفول فعال است؛ از این رو قدرت آزمایش گرفتن‌ها از مبتلایان بیشتر شده و حتی از بیماران سرپایی مشکوک نیز تست گرفته می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه میزان بهبودیافتگان رو به افزایش است، عنوان داشت: رشد بیماری در اهواز رو به بالا است، در رامشیر، هویزه و هفتگل به علت رفتار‌های پرخطر شهروندان و عدم خودمراقبتی رشد مبتلایان به کرونا مشاهده می‌شود، اما در خرمشهر، اندیمشک و ماهشهر، وضعیت بهتر شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه بالا رفتن میزان مرگ و میر در میان بانوان به علت بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و خروج غیرضروری از منازل است، ادامه داد: ۷۵ درصد فوتی‌های کرونا، بیماری زمینه‌ای دارند و ۲۵ درصد فاقد بیماری زمینه ای، از سوی دیگر ابتلای پیران و جوانان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش آمار رشد بیماری کرونا از ۱۰ و ۱۴ به ۸۵ نفر در شبانه روز خاطرنشان کرد: افزایش بیماران به علت بیماریابی دقیق است، موارد بستری کاهش پیدا کرده و آن‌هایی که سرپایی مورد تست قرار می‌گیرند در منزل قرنطینه می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: در صورت به خطر افتادن سلامت شهروندان، محدودیت‌های جدی اعمال می‌شود و سلامت مردم برای ما حائز اهمیت است./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات